Blog

Exkuzáció

2016-01-13 10:46

Kedves olvasó!

Több, mint egy éve nem frissítettem a blogom. Ez idő alatt nagyon sok fotózásom volt, rengeteget utaztam, új országokat és városokat jártam be, millió új élménnyel gazdagodtam. A galériáim igyekeztem frissíteni, hiszen ezernyi új kép készült rólam azóta.

A blogírásra viszont egyszerűen nem maradt időm. A sok utazás, tervezés, szervezés, egyeztetés, levelezés mellet aktívan sportolok, nem csak azért, mert szeretem, hanem mert a munkám is motivál. Szeretnék mindig újat, különlegeset, egyedit produkálni. Sok fotóssal évek óta dolgozom együtt, pontosan azért, mert minden alkalommal valami újjal tudok előállni a fotózáson, ezért mindig egyedit, különlegeset tudunk alkotni együtt. Az akrobatika, a hajlékonyság és a spicc cipő unikumnak számít a modell szakmában, eddig kielégített engem és a fotósaimat is egyaránt. 2016  végén azonban volt egy workshop Hollandiában, ahol aerial hoop-pal kellett dolgoznom. Ezelőtt soha nem csináltam hasonlót, így a fotózás előtt vettem néhány órát, hogy megtanuljak néhány pózt. Az első fotózás után tele voltam foltokkal és sebekkel, a kezem pedig csupa bőrkeményedés lett. Megfogadtam, hogy soha többet nem karikázom.

Aztán 2017 elején újra felkerestem a légtornász oktatómat, ugyanis felkértek Belgiumban egy aerial silk shootingra. Ekkor bolondultam bele a légakrobatikába. Kinyílt a világ, nem csak a talajon lehet táncolni, vízszintesen, néhány ugrással tarkítva azt, függőlegesen is lehet, a levegőben! Ez fantasztikus! Azóta megvettem a saját szilkemet és karikámat, és türelmetlenül gyakorolok, hogy eljuthassak egy magasabb szintre, hogy ne csak pózolni tudjak a magasban, hanem pörögni, forogni, táncolni is.

A munka, az edzés és a hobbik mellett van egy kiskutyám, akivel minél több időt próbálok a szabadban tölteni; és természetesen ott a magánélet. 2016 második felében különböző okok miatt összesen háromszor költöztem. 😀 Nem is magyarázkodom tovább, miért hanyagoltam el ennyire a blogomat. Viszont ennyi idő távlatából sajnos elég nehéz felidézni az élményeimet. Az emlékeim megfakultak, ezért a beszámolóim erről az időszakról valószínűleg képekre és rövid megjegyzésekre fognak szorítkozni; az időrend sem lesz feltétlen lineáris. Amellett, hogy hiányos, hézagos és hiátusos lesz az elmúlt időszak, megteszek mindent, hogy szórakoztató és érdekes legyen :)

Jó nézelődést!

Miközben mindent csinálok, csak blogot nem írok :)

Miközben mindent csinálok, éppen csak blogot nem írok :)

Lanzarote, Kanári-szigetek III./1.

2016-01-13 10:25

Szerencsésnek érzem magam, amiért 2015-ben ismét eljuthattam a Kanári-szigetekre, és Lanzarote mesés tájain, partjain, hegyein, vulkánjain és kihalt falvaiban is dolgozhattunk. A sziget valóban csodálatos, az út remekül sikerült, fotósaimmal, Hans-sal és Reinhard-dal, nagyon jól éreztük magunkat. Ők nem csak kiváló fotósok, hanem igazán fantasztikus emberek is. Már mindketten jártak a szigeten, pontosan meg volt a tervük, hogy hol, milyen fényviszonyok között, hány órakor, mit akarnak fotózni. Ez a precizitás és tudatosság nagyon fontos a külföldi fotózásokon. Az első fotózásomkor Lanzarote-n például a két fotós egyáltalán nem ismerte a szigetet. A fények csak napfelkeltekor, késő délután és napnyugtakor alkalmasak fotózásra, az időnk véges, ezért fontos, hogy jól ki tudjuk használni. Sajnos ez akkor nem sikerült. Hajnaltól estig autóztunk, minden nap lecsekkoltuk a másnapi helyszínt is, ezért semmi szabadidőnk nem maradt. A kocsiban aludtam, ettem, sminkeltem, olvastam, éltem…. Ez most Hans-sal és Reinhard-dal egészen máshogy alakult. Hajnalban időben elindultunk, fotóztunk a napfelkeltében, utána megreggeliztünk és szabad voltam a délutáni vagy esti fotózásig. Általában strandoltam, napoztam, még a hideg óceánban is úsztam minden nap! Ahányszor tengernél vagy óceánnál járok, mindenképp meg kell mártóznom a vízben. Ez egy szokásom, amit egyetlen alkalommal szegtem csak meg, szeptemberben, Hollandiában, mikor négy napot töltöttem a tengerparton és szinte végig zuhogott. Akkor hevertem ki egy betegséget, és őszintén nem volt kedvem bemerészkedni a zúgó hullámok közé. De azért begyalogoltam addig, hogy a lábszáramat verjék a habok. :)

Napozós selfie két fotózás között :)

Vasárnap este érkeztem Münchenbe, másnap reggel pedig Hans-sal és Reinhard-dal együtt repültem tovább Lanzarotera. Az első délutánom szabad volt, aztán este átbeszéltük a másnap reggeli fotózást, megittunk pár sört és nagyon jókat beszélgettünk. Szinte minden este így telt, úgyhogy a reggelek általában nehezen indultak… 😀

Fotózás napfelkeltekor Playa Papagayo-n

Délután egy kihalt halászfaluban fotóztunk, ahol az összes ház ugyanolyan volt: minden fal fehér, minden ajtó kék vagy zöld, minden ablak kék vagy zöld, minden halott, üres és néma. Néhány ottfelejtett asztal, szőnyeg, otthagyott mikró, matrac… A szellemfaluban egyetlen lakáson látszott, hogy a tulajdonos még használja. A kék ablakos fehér ház előtt asztalka állt hamutartóval és legnagyobb meglepetésemre egy hatalmas kutya ugrott ki a kertből az utcára. A kutya és a lakás gazdája beinvitált minket egy kávéra, de sietnünk kellett a fényeinkhez… A fények ugyanis nem várnak. :)

Renn Bus fotói a kihalt halászfaluban

Fotózás Lanzarote gyönyörű, sziklás tengerpartján

Másnapra összesen négy helyszín volt betervezve, ebből három délutánra. Napfelkeltekor egy hajóroncsnál fotóztunk, ami a part közelében áll zátonyra futva, és hosszú ideje mardossa már az idő. Egy kis lyukas csónak is áll a parton, homokba fúródva. A helyszín gyönyörű volt, viszont az időjárás ellenem dolgozott… Napfelkelte előtt mindig nagyon hideg van a szigeten, ráadásul Lanzarote-n állandóan fúj a szél… Szerencsére már tudtam, mire számíthatok, úgyhogy felkészülten érkeztem a nehéz terepre. :)

Fotózás hajnalban a hajóroncsoknál

A reggeli hidegben, szélben, vízben pózolást kipihentem ugyan, de a délutáni program sem bizonyult egyszerűnek. Először ugyanis a Los Cuervos vulkánnál fotóztunk, ahol a tűző napon fűzőben és tütüben egyensúlyoztam spicc cipőben a sziklák és láva tetején. Izgalmas feladat volt, azt hiszem a kihívást teljesítettem! 😀

Tácfotózás és egyensúlyozás a Los Cuervos vulkánnál a hőségben

Ezután a vörös sziklás, zöld növényekkel díszített kék vizű lagúnához gyalogoltunk meredek sziklákon keresztül. A víz hűvös volt a kövek és sziklák szúrtak, a nap égetett. Ki mondta, hogy egyszerű a modell-élet?! De a táj gyönyörű volt, a képek pedig jól sikerültek, ez mindent kényelmetlenséget és fájdalmat elfeledtetett!

Fotózás a lagúnában

Az utolsó helyszínen először egy sziklafal előtt fotóztunk, majd lőttünk néhány képet a naplementében a parton.

Fotózás sziklafal előtt

Naplemente Lanzarote partján

A fotózások után általában farkas éhes voltam, mire vacsorához láttunk. Lanzarote-n minden este tengeriherkentyűket vagy tacot vacsoráztam… Még jó, hogy olyan sokat ugrálok a fotózásokon! Így sikerült formában maradni a finom vacsorák és svédasztalos reggelik ellenére is. :)

A következő napot egy “saline”-ben indítottuk. A sótermelő vidéken mindenfelé fehér púpokba halmozott sóhegyek álltak, akár a hódombocskák télen. Még soha nem láttam ilyet.

Fotózás a sóhalmok között

Délutánra két helyszín maradt. Mindkettő “vöröspálya”. Előszőr a tűző napon fotóztunk, sziklák között és a csúcsukon pózoltam. Az erős szél egyszer egyik, a következő pillanatban a másik irányból fújt, kiszámíthatatlanul. A ruhám lebegett a szélben, néha belecsapott az arcomba, közben pedig dőlt rólam a víz.

Fashion Lanzarote sziklái között

Később kendőkkel és aktfotózással folytattuk ugyanitt:

akt nude fanny müller lanzarote canary islands

Aktfotózás a sziklák közt

A naplemente egy vulkáni lávával borított gerincen ért minket, ahol a láva gyönyörű formákat hozott létre.

akt nude model fanny

Aktfotózás a vulkáni láva borította tájon

Már harmadszorra járok ezen a szigeten, és minden alkalommal egyre csodálatosabbnak találom. Néhány helyen már többször is megfordultam, van ami ugyanúgy áll, hosszú-hosszú ideje, de van, ami egy év alatt a felismerhetetlenségig megváltozott. Rengeteg új tájat, Lanzarote újabb arcait fedeztem fel idén.

Lanzarote, Kanári-szigetek III./2.

2015-12-13 10:26

Szeretem a jó graffitiket, illetve a romos, régi épületeket. Ezért a következő helyszín, ahova Hans és Reinhard elvitt, igazán nekem való volt. Az pedig még különlegesebbé teszi ezt a fotózást, hogy egy év múlva ez a helyszín már nem létezett többé. Egy hatalmas félkész hotelhez vittek, melynek a falai már álltak, a szobák elválasztása is kivehető volt, de ablakai, ajtajai még nem voltak felszerelve. Néhány ottfelejtett székből, matracból, kiteregetett ruhából látszott, hogy a hajléktalanok ideiglenesen már elfoglaltak néhány szobát, de az épület ottlétünkkor teljesen üres volt. Falai rozogák voltak, néhány helyen feliratok és nagy, színes graffitik díszítették. Fotósaim egy év múlva visszatértek a félbehagyott hotelhez, de már csak romokat találtak a helyén. A sós víz kikezdte a befejezetlen építményt és egy idő után összeomlottak a falak.

Az elhagyatott hotel falain a graffitik

Man in Black and Me

Bohóckodás falfirkákkal

Az épület falain belül, a szobákban, folyosókon is fotóztunk, az otthagyott székeket is kihasználtuk:

A romhotel folyosója

Az aktmodell megpihen

Sok szobát sokszor bejártam

Az utolsó napra hagytuk a legjobb fotózást. Ilyen jellegű pihentető, napozó, homokban fetrengő képek nagyon ritkán készülnek rólam, hiszen ezeket a fotókat bármelyik másik modellről el lehet készíteni. Fotósaim általában kihasználják, hogy sportos, lendületes és hajlékony vagyok, aki kapható az őrültségekre, és addig pózol spicc cipőben, amíg csak érzi a lábát. Ezért valóban wellness hangulatom lett a pihentető fotózás közben. :)

A modellkedés jó oldala

Ritka sorozat rólam, amikor nem a dinamikusságom a lényeg

Bikinis képek a csodálatos, fekete sziklákkal tarkított,  fehér homokos parton

Bikinis képek a csodálatos, fekete sziklákkal tarkított, fehér homokos parton

A legutolsó fotózáson ismét kihasználtuk azt, hogy a szigeten megállás nélkül fúj a szél:

Fotózás a szélben

Ezen az utazáson sok képet lőttem a helyszínekről, melyeket izgalmasnak találtam. Ezekből és néhány modell fotóból készítettem egy kis összeállítást:

Hollandia, Belgium

2015-11-23 15:46

Az első nap nagyon húzósra sikerült, de legalább a városok stimmeltek! :) Hajnali indulás Eindhovenbe, reggel 9 körül landoltam. Majd elindultunk kocsival Belgiumba, megkeresni a gyönyörű kápolnát. Kora délután értünk oda, csípős hideg volt. Amíg Jeroen beállította a fényeket és az állványt én össze-vissza rohangáltam és ugráltam, hogy ne fázzak.

Purification in the Light

Graceful & Joyful

A kápolnás fotózást követő napokban Ben-nel volt fotózásom. Ő egy imaszékkel állított be a stúdióba. :) Őszinté szólva engem is meglepett, hogy ennyi mindent lehet csinálni egy székkel.

Prie Dieu – Ben Ernst

Faith & Emotion

A szék-akrobatika után tartottunk egy kis pihentető hát fotózást. :)

Rolling Stones

A pihenő után újból egy kis akrobatika következett, csak nem széken, hanem a levegőben:

As Above, So Below

Minden napra jutott egy vagy két fotózást. A hazautazásom napján  egy utolsó shooting a szabadban, aztán go a repülőtérre!

Indulásra készen, Evert-tel

Német körút

2015-11-23 14:42

Németországi útjaim mostanában elég kalandosra sikerültek, ez az út is tartogatott meglepetéseket és kihívásokat. Frankfurt am Main-be készültem, onnan szerettem volna tovább utazni Hannoverbe, az első fotózásomra. Frankfurt am Main helyett azonban onnan 113 km-rel odébb, Frankfurt Hahn-ban szàllt le a gépem. A közelben semmi nem volt, járt ugyan egy busz Frankfurt nagyobb pályaudvaraira, de ritkán és lassan. Fogtam hát egy taxit és beutaztam Frankfurt egy viszonylag forgalmas pályaudvarára, majd “Útvonaltervezés…” és végül csak egy órával kellett később kezdenünk. :)

Albert Amini: Fekete hattyú

Utána szerencsésebben alakultak a dolgok. Hozzá kell tennem, hogy közel 160 eurót taxiztam el rögtön a megérkezésem után. A késés miatt 22.00. óra körül fejeztük be a fotózást, utána szerződés, pakolás, gyors vacsora, éjfélre értem a hotelbe. Ahonnan másnap utaztam tovább, úgyhogy ki sem pakoltam.

Reinhard két workshopot is szervezett, leginkább a dinamikus és akrobatikus akt volt a téma. A kedvenc instrukcióim mind közül ezek voltak: “Pózolj ezzel az állatkoponyával”, illetve “Pózolj körfűrésztárcsával!”.

Renn Bus fotóit én illesztettem egymás mellé

A formákra is nagy hangsúlyt fektettünk:

Renn Bus fotói

Renn Bus képei

Körfűrésztárcsa, koponya, spicc cipő és dinamikus akt után íjászkodtam is:

Renn Bus: Amazon

Másnap, ahogy Hanstól már megszoktam, kreatív és nehezen kivitelezhető ötlettel várt. Nagyon összehangolt munkát igényeltek az előkészületek és a fotózás is. Sok lufi már megtöltés közben szétdurrant, néhány pedig az utolsó pillanatban, mikor már sikerült a helyére rakni a testemen. Volt, hogy Hans az én térdemet szúrta meg a tűvel, a lufi helyett. Tehát: -villant -szúr -durran és -szem nyitva tart!

Hans-Walter Untch portréja

Hans egy kevesebb előkészületet igénylő, kevésbé színes portréja:

Hans-Walter képe

Ekkor dolgoztam először John Morst-tal. Nagyon tetszett a stílusa, kíváncsi voltam, mit alkotunk közösen. John legszívesebben közterületeken vagy a szabadban fotóz. A stúdió előtti utcákban sétálgattunk, néha lecsúsztattam a kabátom, vagy felhúztam a ruhám és pózoltam egy kicsit. “Úgy pózolj, hogy ne pózolj.” Keményen koncentráltam, hogy ezt megvalósítsam a hidegben, amilyen diszkréten csak lehet. A megvalósítás jól sikerült. A diszkrétség már kevésbé…

Glamour John Morst-tal

Egy meleg tea után stúdióban folytattuk a munkát. John nagy nehezen lekönyörögte rólam a ruhát :)

Levegyem ezt is? :O :D

Aztán szerencsére lőttünk néhány aktot is: